19.12.2011

Onnea on omistaa leipurintaidot

"VAROITUS JAUHO-YSTÄVILLE PRISMAN KUIVA-AINE HYLLYKKÖÖN, varokaa hyvät jauhoystäväiset joutumasta Leipuri-Hannan ruokakoriin, jonka seurauksena luultavasti joudutte sen leipomuksiin, MUISTAKAA VAROA!! T: Surullinen sunnuntaijauho"
Terveisiä täältä kotisohvalta, fiilikset ovat kovin itkusennaurun täyteiset. Miten mä voinkaan aina ryssiä kaikki mun leipomukset ja jos vahingossakaan haluan kokeilla jotain uutta ruokareseptiä, niin perseelleen sekin yleensä menee, käsittämätöntä. Alan tosissaan olla sitä mieltä, että jätän kaikki hienommat ruoat ja leivonnaiset jonkun muun tehtäväksi ja tyydyn itse näihin perus makaronilaatikoihin ym. mitkä vielä tähän mennessä ovat onnistuneet ilman suurempia komplikaatioita. Uskokaa tai älkää, mutta ammattini puolesta olen joutunut olemaan myös kokkipuolella sen puoli vuotta ja vasta muutama kuukausi sitten olen oppinut leikkaamaan sipulia oikein ja ilman uimalaseja, joten olisikohan sittenkin pitänyt antaa pullataikinan vaan odottaa vaikka vuoden päähän? Olisinhan hyvänä lierona voinut pistää syyn Jossen tai pikkusisaruksieni niskoille, mutta eihän kukaan 5- ja 4-vuotiaskaan tee noin rumia pullia? Tämä oli siis sarjassamme saatanan hyvää ja vielä paremmn makuista!

4 kommenttia:

  1. Ihan vaan mummoani lainatakseni
    "Itsetehdyt saa näyttää itsetehdyiltä! Ole vain ylpeä itsestäsi tuohan on taideteos".
    :--)
    Hienoja ovat kyllä minä söisin!

    VastaaPoista
  2. Mitä sen väliä, miltä näyttää :) Pahempaa ois jos ois hienot pullat ja maistuis pahalta. T. kämmärileipuri 29 v :)

    VastaaPoista
  3. Mä leivoin ekan kerran pullaa joskus viime keväänä, muuten onnistu hyvin mutta mä poltin ne :/ :D Ihan hannan näkösiä pullia! ♥ - Emma

    VastaaPoista
  4. Anna pullien seuraavan kerran kohota. Siis ekana kunnolla ennen leipomista ja toisen kerran pellillä ja kyllä tulee komeita.

    Opin tämän asian itse tuossa pari viikkoa sitten ja toimii :)

    Nim.merk 32 v ja nyt osaan pullia leipoa :)

    VastaaPoista

ASIAA NÄÄS