26.6.2012

Hiukset ois tietty ihan kivat

Tätäkö tää imetyksen lopettaminen nyt sit on? Raskaus on ensimmäisten kuukautisten myötä lopullisesti tipotiessään ja nyt on järkyttäviä ongelmia sen tilalla. Mä en edes muistanut kuinka kipeetä menkat tekeekään ja vielä vähemmän sitä, että hiukset tosiaan putoavat päästä ihan tosta noin vaan muutaman viikon sisällä. Kaipa se on alettava katsomaan peruukkia pidennysten tilalle, so sad. Kaveritkin ovat alkaneet huomauttelemaan siitä, kun mun hiuksia löytyy niiden lattioilta ja penskojen suusta, tänäänkin Nupun kaulamakkaroiden alla oli yksi, hyi hitto mua kuvottaa. Tosiaan tarkoitus oli, että tilaisin ebaysta hiukset syksyn tulevia häitä varten, mutta onko se nyt kovin kannattavaa kun tukka (puhumattakaan hiuksista, hahahaa) putoilee noin ronskisti, ja mihin ne pidennykset sit muka teipataan? Päänahkaanko? Onneksi mulla sentään on aika tuuhea takkuinen  hius, niin ei tässä ihan hätää olla kärsimässä, mutta onhan se vähän surullista katottavaa kun mustaa karvaa löytyy kirjaimellisesti joka paikasta. Mitä tehdä, auttakaa pliis?

23 kommenttia:

  1. Toivottavasti joku osaa auttaa. Mulla on ihan sama ongelma! Paitsi että en oo synnyttönyt enkä imettänyt :D mulla tää on kestäny jo vuoden. Stä hiusta on ihan joka paikassa. Puhtaissa vaatteissakin... Ja kun haroo hiuksia niin jää kauhee tuppo aina käteen. Harjauksesta puhutamattakaan, sillon niitä hiuksia lentää joka paikkaan. Ja siis en oo kyllä huomannut mitään harvennusta mun hiuksissa. Ehkä ne kasvaa samaa vauhtia takas :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu sama homma, hitto et ärsyttää ja sit ku on vielä mustia hiuksia nii näkyy selkeemmin :-/

      Poista
  2. Mulla auttoi se , että kävin kampaajalla leikkaamassa kuivia latvoja pois.. :D Sen jälkeen ei tippuillut enään

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitäiski kokeilla, aika hamppuu latvat muutenki :-D Kiitti vinkistä!

      Poista
  3. Mulla on ihan sama juttu, hiuksia löytyy vaikka mistä... Oon kalju tätä menoa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oothan sä melkein, sivulta :---D haha, kuiva läppä!

      Poista
  4. Vastaukset
    1. lopetin n. kk sitten. Ei vaan enää maito oikeen noussu stressin takia ja sit lopetin! Harmittaa vieläkin, mä nimittäin tykkäsin siitä puuhasta!

      Poista
  5. Raskauden aikana hiuksia ei putoile juuri ollenkaan raskaushormonien takia, joten silloin hiukset saattavat tuntua upeilta, paksuilta ja kiiltäviltä. Mutta kun on synnyttänyt, imettänyt jolloin raskaushormonit poistuvat elimistöstäsi alkaa myös hiuksia lähteä, varsinkin niitä jotka eivät ole raskaus/imetys aikana lähteneet hormoneiden takia, jolloin voi tuntua siltä että kaikki hiukset tippuvat päästä :D Pari kikkaa olen lukenut netistä ja myös kampaaja taustani takia voisin suositella paria juttua, millä voit ainakin vähentää hiusten rajua lähtemistä. Vitamiinit, myös kalsium ja magnesium. On myös toinen kikka minkä luin yhdeltä palstalta:
    ''Ulkoisesti kaksi tuotetta: pellavansiemen öljyhoitoja usein (imeytyy ihoon hyvin koska on rasva, ja runsaasti hyviä rasvahappoja jotka pitävät hormonaaliset systeemit kurissa päänahassa, tutkikaa vaikka netistä, myös helokkiölöjy hyvä tässä). Lisäksi Nisim-shampoo ja hoitouute, Nisimin shampoo oli positiivinen yllätys minulle. Ainakin tuntui hidastavan hiustenlähtöä. Kysyin valmistajalta saako käyttä imetyksen aikana päänahan hoitouutetta, ja kerrottiin että sen pienimuotoinen kohtuullinen käyttö on täysin turvallista, hierotaan vain pieni määrä päänahkaan,ei pestä pois.''
    Itse en suosittele teippipidennyksiä, varsinkaan kun hiuksesi ohenevat vaan mielummin sinetti-/liimapidennykset. Huoltoväli on niissä lyhyempi (koska eivät näy niin helposti hiusten kasvaessa) ja ne ovat sirot ja huomaamattomammat tyvessä :) Neuvojani ei tarvitse toteuttaa, mutta tässä pari vinkkiä. Lue vielä itse keskustelupalstoilta aiheesta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei onneks ihan vielä tunnu kaljulta eikä ohuiltakaan, mutta silti buu! Kiitti noista vinkeistä, taidankin huomenna lampsia lifeen! :)

      Poista
  6. apua mulla ei oo vielä käyny noin! eikä mun mielestä tukkaa tipahdellu oliverinkaan jälkeen :D Mulla oli ennen aivan jäätävät menkkakivut mut sen jälkeen ku oliver synty ne oli tipotiessään! Toivottavasti niin olis edelleen.. jännityksellä odottaen niitä ekoja menkkoja :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä munkki! :-) Toivotaan et ne ei nytkään oo kipeet!

      Poista
  7. Sama onkelma on vaikka imetyksen lopettamisesta jo 6kk kampaaja ei pidennyksiä suostunu laittamaan kun niin kovasti lähti hiuksia. Sano et se rasittaa vaan enemmän ja voi tulla kaljuja kohtia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Outs :/ Mut jos laittais lettipidennykset, sehän ei rasita niin paljoa, kai? :)

      Poista
  8. Vitamiinipitoisempi ruokavalio TAI ravintolisät, koska itsellä sama homma hiusten kanssa kun sattuneista syistä tuo ruokailun pitoisuus jäi vajaaksi keväällä. Lisäsin hivenaineita ja muita kamuleita > tukka parempi.

    Kunpa kivut loppuis! :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mutta kun mulla on, tosin ravintolisiä en oo kokeillu! Lifeen siis! :)

      Poista
  9. Vastaukset
    1. Haha, oot tainnu ennenkin lukee mun postaukset? Ei vaan :D Kaverin häät, me taidetaan Jossen kanssa keskittyä nyt jonkin aikaa ihan tähän perus parisuhteeseen :)

      Poista
  10. Mulla taas alko melkein heti synnytyksen jälkeen hiustenlähtö ja kesti puolisen vuotta, vaikka imetin koko sen ajan ja edelleenkin.
    Niitä hiuksia oli jokapaikassa, hyi hitto. Luulin oikeesti kaljuuntuvani, mutta niin se vaan aikanaan väheni. Mä ne siihen mitään kikkaa keksiny, ei auttanu vitamiinit ym.
    Toivottavasti ei kauaa kestä sulla :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sulla onneks tää kauhuus takanapäin :) Juu ja toivotaan!

      Poista
  11. Hei mami, laita kierukka! Terveisin kaksi vuotta ilman menkkoja, aah.

    VastaaPoista
  12. siitä sun ja Jossen suhteest: ootteko vielä yhdessä? Se ois niin surullista jos te eroaisitte D:

    VastaaPoista
  13. Voi Hanna! Mä en enää voi edes harjaa näille näyttää ku on enää PARI TUPSUA TOSSA PÄÄLAELLA! Et ole yksin!

    VastaaPoista

ASIAA NÄÄS