15.6.2012

Silloin saa vertailla, kun on omista penskoista kyse.

Nooa Joel Oskari 31012011 ja Nuppu Kristiina 13022012. Nooa painoi syntyessään 3520 g ja pituutta oli 50 cm, päänympärys 34.5 cm. Pikkusiskon syntymämitat olivat 3190g, 49 cm ja pipo 34 cm. Nooaa luulin ennen punnitusta alle kolmi kiloiseksi ja Nupusta epäilin n. 2,5 kg :--D Oli ne niin pikkaisia, muttei kuitenkaan ihan niin pieniä!

Tässä kollaasissa kummatkin muksut ovat n. kuukauden ikäisiä ja kokoeroakin oli jonkin verran. Nooan mitat 5270 g, 54 cm ja pipo 37,6 cm, kun taas Nuppu 4700 g, 53,5 cm ja pipo 37 cm. Näissä neuvolakäynneissä ollut sen verran heittoa, että nuo Nooan mitat on otettu kun tyyppi on ollut n. 1,5 kk ja Nupun kohdalla käynti on ollut tyären ollessa myös 1,5 kk. 

Kaksikuiset vaukkelit. Nooan neuvolakäynti 2,5 kk ja mitat olivat seuraavat; 5270 g, 54 cm ja päänympärys 37,6 cm. Nupun neukku tasan kaksikuisena; 5160 g, 55,7 ja 37,5. Nooa oli tähän aikaan osaimetyksellä ja nuppu täys.

Huimat 3 kk, 1/4 osa yksivuotisuudesta. Nooa 5950 g, 58,5 cm pitkä ja pipo 39,5 cm (Nooa ollut 3,5 kk). Nupukka 3 kk vanhana 5565 g, 57 cm, 38,5. Nuppu kylläkin näyttää pulskemmalta kuvassa, mutta näistäkään päivistä en ole satavarma, koska kameran päivämäärä-asetukset oli pielessä.

4 kk ja tässä ollaan nyt Nupun kohdalla ajantasalla (onnea nuppu 4 kuukautta <3). Noova 4,5 kk. 7145 g, 62 cm, 41 cm. Nupun neukku n. viikko vaille 4kk 6110 g, 60,2 cm, 39,4 cm. Aika tasaisesti menee mun mielestä näitten mitat, kun ottaa huomioon neuvolaheilahdukset ym.

Mä menin aivan sekaisin noitten neuvolakorttien kanssa, joko mä olen liian väsynyt, huono matematiikassa (totuus) taikka sitten neuvolatäti on rustaillut omia lukuja. Hassua nähdä mikä kokoero näillä mun vauvoilla on ollut, enkä mä oikeasti jaksanut rueta tarkoilla päivillä viilaamaan. Mä muistan kun Nooa oli oikeasti aika jätti, yleinen vitsihän oli "Nooaaa on sellainen jytky", ei sen puoleen etteikö nuppu olisi kookas :-D Nää on nää mun vauvelit ollu tämmösiä mössöjä, mutta sehän kuuluu asiaan. Nooa oli rintaruokinnalla 4,5 kk ja Nuppu pikkasen reilu 3 kk ja nyt kieltämättä harmittaa, että se jäi niinkin lyhyeen. Mun mielestä imettäminen oli ihanaa eikä laisinkaan stressaavaa, kunnes tuli muutto ja mä helisin, so sad. Imetyksestä huolimatta ihania pullavia <3

6 kommenttia:

  1. Tää oli kiva postaus! :) Mut huomasin että tos kuukauden ja kahen kuukauden iässä nooalla samat mitat? Onko mennyt väärin? :)

    VastaaPoista
  2. Ihanaa kun on molemmista noin samanlaiset kuvat joka kohdassa! :) Söpöt lapset teillä! :)

    VastaaPoista
  3. Ihanasti tuossa viimeisessä kuvaparissa ilmeet niiiin samanlaiset :D

    VastaaPoista

ASIAA NÄÄS