26.11.2012

Äitiyslomalta hoitovapaalle

SDC11164

Tästä se kaikki alkoi.
Äitiysloma nimittäin (kenenkään ei sitten tarvitse takertua siihen, että äitiysloma ei ala siitä kun vauva syntyy, vaan kuukautta ennen laskettua-aikaa). Ihanaa aikaa. Suurinpiirtein kuukausi aikaa huilata ennen lapsen syntymää ja seuraavaksi nautitaankin itse lapsesta täysin rinnoin koko äitiysloma ellei jopa pidempääkin, niinkuin mun tapauksessa 2 vuotta putkeen. Äitiyslomaa äitiysloman perään, aika ihannetilanne minusta, ainakin meille. Paljon tähän on mahtunut ja olen ihan tyytyväinen, että tässä elämässä käännetään uusi sivu, uusi aika. Toisaalta mielessä pyörii ajatus, että eikö enään vauvoja, ihan oikeastiko? Viimeinen äitiyslomani ikinä? Onko seuraavat 50 vuotta töiden paiskimista ja perus arkea? Ei enää vauvan jokeltelua ja kelan kanssa taistelemista? Aamupäivä-ulkoilut naapureiden kanssa, onko nekin nyt sitten pian historiaa? Aamuiset puhelut kavereiden kanssa kuinka lapset nukkuivat ja eivät nukkuneet edellisenä yönä? Fiilikset ovat ristiriitaiset.

Huomenna, 27 pv. Mä olen hoitovapaalla, en enää äitiyslomalla vaan lähempänä työelämää. Ihan mahdottoman mukavaa saada pian uutta perspektiiviä tähänkin arkeen. Mun ei tarvitse olla enää itse vastuussa aamupäivästä, aina klo 16 asti. Mun ei tarvitse enää tapella ruokailujen ja päiväunien kanssa, voi hoitajaparkoja. Mun ei edes tarvitse huolehtia lasten hoitoonviemisestä, se on Juntusen heiniä! Mun ei myöskään tarvitse olla enää näin perseaukinen, vaan alan tienata itse palkkani pitkästä aikaa. Kaiken lisäksi mulla on parin vuoden päästä uusi ammatti ja isot omatoimiset vauvat! Tuntuu hyvältä, tähän on hyvä lopettaa!

IMG_7169

19 kommenttia:

  1. ootas vaa ku alotatte ton koti, hoitopaikka, työ ruljanssin niin alkaa äitiyslomaa olla ikävä.
    viitsi vitsi :D hyvin se menee, tsemit

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nooo se jää nähtäväksi :D enemmän uskon että aamuherätyksissä tulee ikävä äitiyslomaa, niin ja ne päikkärit :D

      Poista
  2. Voi että, kivalta kuullostaa sun suunnitelmat! Ite odotan myös sitä aikaa, ku palaan opiskelemaan/töihin. Alunperin oli tarkotus hakee amk, mut kahen pienen lapsen (ja miehen) kanssa en varmaan jaksa opiskella noin 4,5-5v hiki hatussa! Ajattelin et jatkan oppisopimuksella lähihoitaja koulun loppuun ja haen amk:hon sit 30v, ku esikoinen onki jo 11v ja kuopus 9v!

    VastaaPoista
  3. Mitä tarkoitat? Olet hoitovapaalla ja ilmeisesti opiskelet ja viet lapset hoitoon? Se ei ole hoitovapaata vaan opiskelua...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onko lukutaidoissasi vikaa? Olen hoitovapaalla tämän vuoden loppuun ja alotan tammikuussa "opiskelun", että kyllä mä vaan hoitovapaalla kelan ja itseni mukaan olen! Unohit tuolta tekstin välistä nuo "lähempänä työelämää" ja "pian uutta perspektiiviä". Kannattaa tulla pätemään!

      Poista
    2. Ihmeen raskaasti täällä otetaan ihan asiallisetkin huomautukset ja väärinkäsitykset. Mä en nimittäin nää tossa edellisen anon kysymyksessä/huomautuksessa mitään mistä pitäis vetää herneet poskionteloihin asti. Jäitä hattuun ?

      Poista
    3. Olis toi ensimmäinen anonyymi voinu esittää ton väärinkäsityksensä ystävällisemmin. Ja aina mua vaan hauskuttaa et nää tämmöset jutut tulee anoilta..

      Poista
    4. Hymiöitäkö olis pitänyt koko lause tunkea täyteen? :) :) :) :) :>:)

      Poista
    5. Kun esität niin kypsää, mitä et todellakaan ole, niin miksi vastaat sitten kaikkiin vähänkin omasta mielestäsi hyökkääviin kysymyksiin lapsellisella tavalla? Luulisi, että kaikessa "kypsyydessäsi" olisit kaiken tuollaisen yläpuolella? Ihmettelen..

      Poista
    6. Kukaan tässä ei ole kypsyydestä puhunut. Mun mielestä toi alkuperäinen ano töksäytti ja mä taisin töksäyttää takasin. Oliko se teidän ongelma? Kylläpä teitä nyt kuohuttaa!

      Poista
    7. Mua ainaki kuohuttaa! Viinittää! Kuohuviinittää!
      Kyllä saa omassa blogissaan vastata anonyymeille ja nimimerkeille ja nimellisille just niin tökerösti tai ystävällisesti ku tykkää. En mä ainakaan itse osaa vastata neutraalinystävällisesti jos koen että mua vasten hyökätään. Eli joo, kannattaa aika usein tunkea tekstit hymiöitä täyteen, ettei tuu väärinkäsityksiä. :-) :-) :-) :-) ;-)

      Poista
    8. Nii justii, hymiöit koko tekstikenttä täyteen niin ei mee väärinkäsitykseks. :--------------------DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD onko nyt miten kypsää?

      Poista
  4. Itsekin hämmästelin kirjoittajan hyökkäävää tyyliä... Ehkä tosiaan kannattaisi välillä hengittää syvään..

    VastaaPoista
  5. Ilmeisesti minulla on lukutaidossa vikaa, mutta en ymmärtänyt tekstistäsi, että aloitat opiskelun tammikuussa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tässä ei nyt varmaan oo pääpointtina se onko mulla tai jollai muulla anolla täällä tiliä tai laitetaanko yhteystietomme nyt tähän kommentin perään vaan se että sun reagointis oli useemmankin mielestä ylilyöntiä ja lapsellista. Ikävää jos tuon ikänen ihminen ei kestä kuulla kritiikkiä omasta käytöksestään.

      Poista
    2. Siitäkin. Voihan se ollakin mut mua suututtaa että tullaan pätemään oonko opiskelija vai hoitovapaalla. Näitä kommentteja selatessa ensimmäinen anonyymi on 100 kertaa ystävällisempi kun te kaikki yhteensä. Ehkä tätä ei kannata lähteä spekuloimaan ja provosoimaan enempää. Jos mielestänne vastaukseni ovat tökeröitä jne. Niin kannattaa jättää lukematta..

      Poista
    3. Juu en minäkään huomaa tekstissä viittausta tammikuuhun, mutta eniveis, riita poikki ja voita väliin! ;)

      Poista
  6. Mitäs täällä tapellaan :D Elämä!!

    VastaaPoista

ASIAA NÄÄS