4.11.2012

20121103_195249

Eilistä päivää. Meillä se onnistui kyllä loistavasti vesisateesta huolimatta. Ulos ei päästy, mutta saunottiin, syötiin ravintolassa, käytiin haudoilla ja höpsöteltiin oikein kunnolla. Mä tuskin olisin koskaan huonolla tuulella jos arkena olisi samanlainen fiilis ja tahti kuin eilen!

Lisäpuhtia muhun taisi tuoda myös mun ja Jossen uusi EHKÄ alkava (lue: pakko alettava) kuvio. Mä oon jo pitkät ajat miettiny Josselle, että miten mä saan autettua mun yksinhuoltaja kaveria ja hänen pikkuista tyttöä, mutta sittenhän mä sen keksin. Me aiotaan käydä tukiperhekoulutus ja ryhtyä tämän kyseisen lapsen tukiperheeksi. Muutama päivä vielä mietitään, mutta ihan vain meidän omien resurssien takia. Mullahan alkaa työt/koulu helmikuussa ja onhan meillä nuo omatkin pienet. Tiedän, että kaikkia ei voi auttaa vaikka kuinka tahtoisikin, mutta tätä lasta kohtaan mulla on varsinainen "suojeluvietti". Kumpa kaikki menisi vaan niinkuin pitäisi!

Kivaa Sunnuntaita! :-)


10 kommenttia:

  1. todella hieno idea tuo tukiperhe-juttu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin mustakin! Nyt vaan toivotaan ja mietitään miten koulut ym. sovittautuu tän ajatuksen kanssa :)

      Poista
  2. Voisitko kuvitella auttavasi tätä kaveria muuten? Siis ilman tämmöstä koulutustakin tarjoutua oman jaksamisesi mukaan ottamaan tyttöä mukaan, kun menette lasten kanssa ulos? Joskus iltaisin teille leikkimään? Yökylään satunnaisesti? Viedä makaronilaatiokon oven taakse?
    Tsemppiä tukiperhe-juttuun! Tärkeä asia ja kuulostaa hyvälle :) Omalla kommentillina halusin vaan kysyä, että voisitko auttaa jo nyt, jos se tuntuu akuutille asialle?
    Tukiperheistä on aina pulaa ja se on todella huomion arvoinen asia. Se on "autettavalle" tärkeä tuki ja matalan kynnyksen takana ottaa vastaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voisin ja aluksi ajattelinkin! vaikka hän onkin miten hyvä kaveri, niin silti mä haluan tähän asiaan virallisuutta. Koskaan ei voi tietää, mitä toinen ajattelee ja pahimmassa tapauksessa ajattelee että mä oon lapsen toinen huoltaja ja yrittää antaa lasta meille liiankin usein. Ajatuksena hyvä, mutta ei kuitenkaan. Kumpikaan osapuoli ei halua pettyä :)

      Poista
    2. Kyllä, mut meinasin, et jos hätä on akuutti niin voihan sitä auttaa kaverina. Ja totta, tukiperheenä teille maksettaisiin myös kulukorvauksia eikä ystäväsi tarvitsisi kokea "jäävänsä velkaa" tms. :)

      Poista
  3. Ideana hyvä, mutta onko kaverisi samaa mieltä (ehdottanut asiaa)? mulle jos joku tulis tollasta ehdottamaan niin takuulla suuttuisin :D
    Voittehan te auttaa kaveriasi ilman mitään koulutuksiakin.. ?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tietenkin oon keskustellu kaverin kanssa asiasta, enhä mä nyt voi ominpäin noin ajatella/toimia? ja lue ylempi vastaus, niin siinä syy miksi en "halua" auttaa ilman koulutusta ja virallisuutta :)

      Poista
  4. auta ihmeessä kaveriasi ettei ilkeät sossut vaan pääse ahditelemaan häntä lasten huostaanotolla.jos huostaan joutuu,sinne jää :( kokemusta on.

    VastaaPoista
  5. Ihanaa hanna että teiltä löytyy puhtia tuollaseen! Tuo tukiperhe toiminta on niiiin tärkeetä äitin/isän hyvinvoinninkannalta. Mehän tehtiin idon kanssa tukiperhetoimintaa noin vuosi ja ei kyllä kaduta :) lapset oli aina kerran kuussa yhden vklp meillä. Ja oli ihana nähdä miten lasten äitim vointi parantu !
    - maukka oravista ;))

    VastaaPoista

ASIAA NÄÄS